Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen die we tegen komen van klanten. We hebben ze even op een rijtje gezet en beantwoord! Uw vraag niet gevonden? Stel deze gerust!


Kan ik ook glas laten bezorgen?

Standaard kunt u glas alleen afhalen bij ons filiaal in Roden. Bezorging kan alleen in overleg, neemt u daarvoor contact op.

Wat is spouwbreedte?

De spouw is de naam voor de ruimte tussen 2 lagen isolatieglas. De spouwbreedte is dus de ruimte in millimeter tussen het binnen en buitenblad.

Wat is sponningmaat?

De sponningmaat is de maat van het kozijn, gemeten vanaf de binnenkant.

Hoe moet ik glas inmeten?

Houd rekening bij het meten, dat er rondom tussen de 3 en 5 millimeter speling noodzakelijk is, daarom moet er van de strakke sponningmaat nog 8 millimeter worden afgetrokken. Zo komt glas niet te strak in het frame te zitten en treden er geen breuken op.

Ik heb een foute bestelling gedaan, wat nu?

Zorg ervoor dat u uw bestelling goed controleert! En met zorg samenstelt. Wijzigingen binnen 24uur kunnen verwerkt worden, na 24 uur is deze definitief en zijn er geen wijzigingen meer mogelijk. Moet u toch iets wijzigen, dan brengt dit extra kosten met zich mee, die wij doorberekenen. U stuurt direkt na het verzenden van de bestelling een email via contact. Hierin geeft u aan wat u fout heeft gedaan. Wij proberen te alle tijden dit aan te passen en zullen u via email op de hoogte houden.

Kan ik ook met spoed bestellen?

Spoedleveringen zijn ook mogelijk, maar brengen extra kosten met zich mee. Wilt u een order met spoed laten leveren, neem dan eerst contact met ons op over de mogelijkheden en de extra kosten.

Wanneer kan ik het glas komen afhalen?

Zodra de leverdatum vanuit de fabriek bekend is zullen wij u hiervan op de hoogte brengen. Deze data zijn te allen tijde onder voorbehoud. Tijdens het productieproces kunnen problemen ontstaan, zoals ruitbreuk, waardoor de opgegeven leverdatum niet haalbaar is. Uiteraard doen wij ons best om dit te voorkomen.

De levertijd is afhankelijk van wat u heeft besteld. Wij hebben veel gangbare soorten op voorraad en u kunt dan snel komen afhalen. Bezorging kan alleen in overleg.
Zorg ervoor dat u uw bestelling goed controleert en met zorg samenstelt! Wijzigingen binnen 24uur kunnen verwerkt worden, na 24 uur is deze definitief en zijn er geen wijzigingen meer mogelijk. Moet u toch iets wijzigen, dan brengt dit extra kosten met zich mee die wij doorberekenen.

  • Glastoebehoren zoals kit, band en blokjes proberen wij, indien op voorraad, nog dezelfde dag te verzenden
  • Enkele beglazing heeft bij bezorging een levertijd van ca. 5-10 werkdagen, wanneer u afhaalt kan dat binnen 24¬†uur. Wanneer u de bestelling voor 9:00 uur ’s ochtends doet, kunt u deze dezelfde dag nog afhalen!
  • Isolerende beglazing heeft een levertijd van ca. 10 werkdagen
  • Gehard glas heeft vanwege de extra bewerkingen een levertijd van ca. 20-25 werkdagen
  • Glazen keuken achterwanden hebben een levertijd van ca. 20-25 werkdagen

Houdt u er rekening mee dat in vakantie periodes de levertijden uit kunnen lopen.